کاهش چشم‌گیر مهاجرت روستاییان خوزستان به همت بنیاد برکت

مجری بنیاد برکت در خوزستان گفت: با توجه به گسترش سیستم نوین آبیاری تحت فشار در طرح‌های مورد حمایت بنیاد برکت در مناطق مختلف، شاهد تولید محصولاتی از جمله خربزه و هندوانه بوده‌ایم که زمینه ایجاد شغل و رونق تولید محصولات کشاورزی شده است.

امین عبداله‌پور مجری بنیاد برکت در استان خوزستان بیان کرد: برای ایجاد اشتغال در استان خوزستان حدود یک هزار و ۶۰۰ طرح برنامه‌ریزی شده بود که تا به امروز ۶۴۲ طرح مورد موافقت قرار گرفته و زمینه‌ساز ایجاد اشتغال در این استان شده و مابقی طرح‌ها هم در مرحله تشکیل پرونده هستند.

وی ادامه داد: تنوع ایجاد اشتغال در استان خوزستان در شهرهای باوی، شوشتر، گتوند و حمیدیه بسیار زیاد بوده و بیشترین تمرکز هم در حوزه کشاورزی و پوشاک است همچنین در حوزه‌های خدماتی و فنی هم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

عبداله‌پور با بیان اینکه در حوزه ایجاد زنجیره سبز اقدامات بسیار خوبی به ویژه در بخش افزایش تولید محصولات صورت گرفته است گفت: در بسیاری از روستاهای شهرستان باوی و حمیدیه با همکاری بنیاد برکت و پرداخت تسهیلات هدفمند علاوه بر کاهش مهاجرت شاهد افزایش تولید محصولاتی از جمله خربزه و هندوانه هستیم.

مجری بنیاد برکت تصریح کرد: خط انتقال آبیاری تحت فشار، خرید اقلام مورد نیاز برای برقی کردن پمپ و تبدیل پمپ‌های دیزلی به برقی را در حوزه کشاورزی در دستور کار خود قرار داده‌ایم و با انجام آبیاری تحت فشار اراضی تحت پوشش برای کشت محصولات را افزایش داده ایم.

وی یادآور شد: یکی از روستاهای تحت پوشش مربوط به شهرستان شوشتر پیش از ورود بنیاد برکت هیچ دسترسی به معابر و راه‌ها وجود نداشت و متاسفانه به دلیل نبود آب بخش زیادی از روستاییان مهاجرت کرده بودند، اما با ورود بنیاد برکت، آسفالت معابر و راه‌های روستایی و انجام آبیاری ۵۰۰ هکتار از اراضی به وسیله پمپ‌های آب انجام شد و هم اکنون تمامی اهالی این روستا بازگشته و شاهد کشت محصولاتی از جمله برنج هستیم.

کاهش چشم‌گیر مهاجرت روستاییان خوزستان به همت بنیاد برکت

عبداله‌پور اظهار کرد: در حال حاضر تا به امروز حدود ۷۰۰ اشتغال مستقیم ایجاد شده که بخش عمده‌ای از آن‌ها در حوزه کشاورزی بوده و در بسیاری از مناطق شاهد تنوع تولید ۱۰ تا ۲۰ نوع محصولات کشاورزی هستیم.

کد خبر 7105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =