ارسال محموله ویژه کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام به استان‌های بحرانی برای مهار کرونا

محموله ویژه اقلام و تجهیزات درمانی و پزشکی برای کمک به مقابله با شیوع سویه جدید کرونا به ۵ استان بحرانی کشور ارسال شد.

 معاون اجتماعی و امور استانهای ستاد اجرایی فرمان امام در تشریح این خبر افزود: با توجه به گسترش ویروس دلتا کرونا در پیک اخیر و با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، محموله کمکی ویژه‌ای شامل انواع اقلام موردنیاز کادر سلامت و درمان مانند  ونتیلاتور، بای‌پپ، دستگاه اکسیژن‌ساز و کپسول اکسیژن، ماسک و گان و بسته‌های حمایتی برای آسیب‌دیدگان از کرونا به ۵ استان کشور که دچار وضعیت بحرانی هستند ارسال شد.

علی عسگری افزود: خوزستان، بوشهر، تهران، هرمزگان و خراسان‌ رضوی استان‌هایی هستند که دراین مرحله مقصد دریافت این کمک‌ها خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵ هزار گان، ۲۵ هزار کیت تشخیص فوری کرونا، ۲۰۰ هزار ماسک، ۷ بیمارستان صحرایی به همراه داروهای رایگان، ۵۰۰ کپسول اکسیژن خانگی، یک مخزن ۲۰ تنی اکسیژن بیمارستانی و دستگاه‌های ونتیلاتور برای این ۵ استان ارسال شده است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به ادامه ارسال این اقلام خاطرنشان کرد: ارسال ۲۰۰ دستگاه بای‌پپ برای بیماران تنفسی و همچنین حمایت مالی از گروه‌های جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان امام برای انجام غربالگری خانه به خانه در مناطق محروم کشور نیز ازجمله اقداماتی است که انجام خواهد گرفت.

عسگری تأکید کرد: این اقدامات علاوه بر خدماتی ثابتی مانند توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی درمناطق محروم ودرقالب رزمایش همدلی و احسان، اعزام بیمارستان سیار درکنار بیمارستان‌های درگیر کرونا و سایر برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام است که در سالهای اخیر درسراسر کشور به ویژه در مناطق محروم و روستایی در حال اجرا میباشند.

کد خبر 2225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =