ایجاد ۴۸۰۰ فرصت شغلی با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد تومان در سال جدید

موسوی گفت: در سال جدید، پیش بینی شده است که چهار هزار و ۸۰۰ طرح اشتغالزا با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد تومان در سطح استان خراسان جنوبی اجرایی شود.

«سید مجتبی موسوی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: سال گذشته در بحث اشتغالزایی اجتماع محور روستایی، سه هزار و ۲۷۲ طرح به همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با حجم سرمایه گذاری ۳۷۲ میلیارد تومان به اجرا در آمد که زمینه اشتغال ۹ هزار و ۸۱۶ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خراسان جنوبی افزود: همچنین در سال گذشته، ۸۹ طرح ویژه زنان سرپرست خانوار، ۱۳۶ طرح ویژه خانواده شهدا، ۱۰۰ طرح در حوزه معلولان، ۸۱ طرح در حمایت از زندانیان و ۶۵ طرح در حمایت از سوخت‌بران اجرا شده است.

به گفته وی، همچنین در سال گذشته ۱۷ طرح دانش بنیان، ۳۲ طرح آبزی پرور، ۱۳۷ طرح پوشاک و ۵۴۹ طرح بازگشت به روستا از حمایت‌های این نهاد بهره مند شدند.

موسوی ادامه داد: در شهرستان بشرویه ۱۸۶ طرح،‌ بیرجند ۲۶۴ طرح، خوسف ۱۷۳ طرح، درمیان ۲۹۴ طرح، زیرکوه ۳۴۸ طرح، سرایان ۲۷۳ طرح، سربیشه ۲۸۵ طرح و طبس ۲۴۰ طرح در سال گذشته اجرا شده است.

وی با اشاره به ورود ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به ۲۵۲ روستای خراسان جنوبی در سال گذشته در مبحث اشتغالزایی خاطرنشان کرد: همچنین سال قبل ۱۱ شهرستان و ۲۵۲ شهر از مزایای اجرای طرح‌های اشتغالزا بهره مند شدند.

به گفته وی، امسال برای تهسیل گر ۱۰۰ طرح در نظر گرفته شده است که ارزش هر طرح ۵۰ میلیون تومان است که امیدواریم این رقم تا خرداد به ۷۰ میلیون تومان برسد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خراسان جنوبی تاکید کرد: در سال جدید، پیش بینی شده است که چهار هزار و ۸۰۰ طرح اشتغالزا با ارزش ریالی ۲۴۰ میلیارد تومان در سطح استان اجرایی شود.

موسوی یادآوری شد: از سال ۹۷ تاکنون هشت هزار و ۲۱۵ طرح با سرمایه گذاری ۹۲۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۶ هزار و ۲۰۸ نفر در استان خراسان جنوبی اجرایی شده است.

کد خبر 3699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =