با همت ستاد اجرایی فرمان امام طرح‌های اشتغالزا مبتنی بر اسناد توسعه‌ای خراسان جنوبی تدوین می‌شود

موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خراسان جنوبی افزود: تفاهم نامه هایی که با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) منعقد می شود در دو حوزه ایجاد مشاغل خرد و کوچک مقیاس و پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی و اجرای طرح استان بدون بیکار خواهد بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: تبیین و تدوین طرح های اشتغالزای دستگاه های اجرایی، مبتنی بر اسناد توسعه ای، سند آمایش سرزمین و سند سازگاری با کم آبی باشد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ اشرفی با بیان این مطلب در جلسه تبیین تفاهم نامه فی مابین استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: بنا به اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سهم استان از اشتغال در سال جاری ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر می باشد.
وی تصریح نمود: برای تحقق این برنامه، انعقاد تفاهم نامه هایی از جنس سرمایه گذاری و اشتغالزایی با دستگاه های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی؛ جلسه امروز به منظور تدوین تفاهم نامه ای در همین راستا و برای استفاده از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) برگزار شده است.
موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان افزود: تفاهم نامه هایی که با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) منعقد می شود در دو حوزه ایجاد مشاغل خرد و کوچک مقیاس و پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی و اجرای طرح استان بدون بیکار خواهد بود.
به گفته وی؛ طرح های خرد و کوچک، پایه طرح های کلانی خواهند بود که در بحث استان بدون بیکار لحاظ می شوند.
اشرفی متذکر شد: نکته تأکیدی به دستگاه های اجرایی در این زمینه، توجه به ظرفیت های استان است و این که طرح ها مبنی بر مزیت های خراسان جنوبی تدوین شوند.
وی تأکید کرد: هدف نهایی از اجرای این طرح ها، تکمیل زنجیره تولید استان می باشد.
معاون استاندار اظهار داشت: به جهت جلوگیری از هرگونه پراکنده کاری و موازی کاری و در راستای همسویی ادارات در راستای تحقق اهداف تفاهم نامه، کمیته های متناظر دبیرخانه استانی در شهرستان ها راه اندازی می شود.
اشرفی با تأکید بر ضرورت کنترل و نظارت های مستمر در فرآیند انجام کار، ادامه داد: بانک ها و دستگاه ها علاوه بر پرداخت تسهیلات و تسهیل شرایط برای تحقق برنامه ها، وظیفه نظارتی هم دارند .
وی با بیان این که خروجی این تفاهم نامه و موارد مشابه باید ایجاد اشتغال پایدار و مطلوب باشد، متذکر شد: این که تسهیلات از چرخه اشتغال خارج نشده و در مسیر درست هزینه شوند، مهمترین هدف ما از تأکید بر استمرار نظارت ها در فرآیند انجام کار است.

کد خبر 4001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =