برگزاری نخستین نمایشگاه دانشجویی گیاهان دارویی با همکاری شرکت مدبر کشت توس

نخستین نمایشگاه دانشجویی گیاهان دارویی، روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، در محل مجتمع آموزش عالی تربت‌جام توسط دانشجویان و با حضور مسئولین و مدیران دانشگاه و همکاری شرکت مدبرکشت توس برگزار گردید

برگزاری نخستین نمایشگاه دانشجویی گیاهان دارویی با همکاری شرکت مدبر کشت توس

نخستین نمایشگاه دانشجویی گیاهان دارویی، روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، در محل مجتمع آموزش عالی شهرستان تربت‌جام (دانشگاه دولتی تربت‌جام) توسط دانشجویان و با حضور مسئولین و مدیران دانشگاه و همکاری شرکت مدبرکشت توس برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)؛ دکتر مودودی عضو هیات علمی این مجتمع و مشاور مدیریت پروژه زنجیره ارزش گیاهان دارویی شرکت مدبر کشت توس گفت: هدف از اجرای این نمایشگاه، آشناییِ کلیه دانشجویان، اساتید، فعالان و علاقمندان منطقه با انواع مختلف گیاهان دارویی بومی و ایجاد انگیزه و توانمندسازی نسل جوان بود.

مهندس جهانگیر مدیرعامل شرکت مدبر کشت توس، به عنوان سازمان حامی نمایشگاه، ضمن برشمردن خدمات متعدد انجام شده توسط شرکت در منطقه، هدف از این مشارکت را معرفی چشم‌انداز علمی - اجرایی شرکت مدبر کشت توس در حوزه گیاهان دارویی و امکان‌سنجی همکاری‌ متقابل با کشاورزان برای کشت قراردادی گیاهان دارویی عنوان کرد.

در این نمایشگاه غرفه هایی چون گونه های مختلفی از گیاهان زنده‌ی دارویی، محصولات قابل برداشت طبیعی و زراعی، فرآورده‎‌های اولیه و ثانویه، پلاک‌های هرباریومی و بروشورهای مختلف مربوط به گیاهان دارویی ارائه گردید که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان، اساتید، مردم شهرستان و همچنین علاقمندان به گیاهان دارویی رو به رو شد.

شرکت مدبر کشت توس وابسته به هلدینگ تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مستقر در شهرستان تایباد می‌باشد که در حوزه کشاورزی و دامپروری، به‌خصوص زنجیره ارزش گیاهان دارویی فعالیت می‌کند و نقشی اثربخشی را در این حوزه  در سطح منطقه بر عهده دارد.

لازم به ذکر است که نمایشگاه دانشجویی گیاهان دارویی تربت‌جام به عنوان اولین رویداد علمی پسا کرونایی در شهرستان های تایباد، تربت‌جام و باخرز قلمداد می‌شود.


پایان خبر/

کد خبر 4039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =