اشتغال‌زایی ۴ هزار نفر توسط ستاد اجرایی فرمان امام در ایلام 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: طی امسال  با پرداخت ۲۷۸۰فقره تسهیلات توسط این ستاد به متقاضیان اشتغال‌زایی ۴۱۷۰ نفر را به دنبال داشته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره استان ایلام، 《محمد زارع》، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با بیان این‌که ستاد اجرایی فرمان امام‌خمینی (ره) در سال جاری ۲۷۸۰ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده‌ اظهار کرد: پرداخت این میزان تسهیلات اشتغال‌زایی ۴۱۷۰ نفر را به‌دنبال داشته است.

وی، در ادامه با بیان این‌که خوشبخاتانه میزان انحراف تسهیلات اعطایی ستاد بسیار پایین بوده و پرداخت تسهیلات پس از تایید تسهیل‌گر و بازدید از طرح انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات خرد پرداختی از سوی این ستاد ۱۰۰ میلیون تومان است که در سال آتی این مبلغ افزایش پیدا خواهد کرد.

زارع، با اشاره به این‌که سقف تسهیلات کلان این ستاد نیز ۱۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون حدود ۸ واحد غیرفعال در استان ایلام از طریق تسهیلات پرداختی ستاد اجرایی فرمان امام‌ به چرخه تولید بازگشته‌اند.

این مسئول پرداخت تسهیلات را منوط به دارا بودن شرایطی ازجمله تأهل، سن بیش‌از ۲۵ سال، عدم پرداخت بیمه و توانایی انجام کار دانست و گفت: طرح اشتغال‌زایی برای کسب‌وکارهای خرد و خانگی مربوط به تمام استان به‌ویژه مناطق کم برخوردار است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری استان اظهار داشت: این اقدام با هدف حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان انجام‌شده که براساس آن شرکت‌های دانش بنیان متقاضی تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد دریافت خواهند کرد.

وی، به اقدامات این ستاد در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: طی سال جاری اقدامات مهمی در حوزه بهداشت و درمان استان از طرف ستاد انجام‌شده که تخصیص ۱۵میلیارد ریال برای تجهیز مرکز ناباروری ایلام، تخصیص ۱۵ میلیارد ریال جهت راه اندازی مرکز آنژیوگرافی بیمارستان مصطفی خمینی ایلام و راه‌اندازی بیمارستان سیار با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان هلیلان ازجمله این اقدامات است.

زارع، خاطرنشان کرد: حمایت از زنان نابارور، بیماران سرطانی، اجرای پویش لبخند احسان و مادری .... از دیگر اقدامات این ستاد در حوزه بهداشت و درمان استان ایلام است.

کد خبر 5641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =