دستاوردهای سفر دو روزه کاروان محرومیت‌زدایی ستاد اجرایی فرمان امام به خوزستان

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در سفری دو روزه به نقاط مختلف استان خوزستان و دیدار صمیمانه با مردم، صدها طرح اشتغالزایی و عمرانی را در این استان افتتاح و بهره‌برداری کرد.

بنابر این گزارش، بهره‌برداری از ۱۰هزار طرح اشتغالزایی با ظرفیت ایجاد ۱۹هزار و ۳۰۰شغل جدید، آغاز عملیات اجرایی ساخت کارخانه کاغذ در شادگان باظرفیت تولید سالانه ۲۴۰ هزارتن کاغذ، افتتاح ۹۰۰ پروژه عمرانی در زمینه‌های آبرسانی، مسکن محرومین و ساخت مدرسه، افتتاح قرارگاه امدادی جهادی با ظرفیت اسکان ۱۲ هزار نفر در شرایط بحرانی، آغاز توزیع ۲۰۰۰ بسته لوازم خانگی به سیل‌زدگان و جشن اهدای ۱۲ هزارمین جهیزیه به زوج‌های محروم از مهمترین دستاوردهای سفر دو روزه محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به استان خوزستان بود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم افتتاح ۱۰ هزار طرح اشتغالزایی گفت: سه سال پیش که به خوزستان آمدم، وعده دادم که ۲۲ هزار شغل به نام ۲۲ هزار شهید این استان ایجاد خواهیم کرد، توفیق پیدا کردیم که ۱۰ هزار طرح را با ۲۷ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کنیم و آن چه در دست اقدام است و در ۶ ماه آینده به نتیجه می‌رسد حدود ۲ هزار و ۷۰۰ طرح با ۲۶ هزار و ۷۰۰ شغل دیگر است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم میزان اشتغال در این استان را تا دو سال آینده به ۱۰۰ هزار شغل افزایش دهیم.

مخبر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح تولید کاغذ در شهرستان شادگان نیز گفت: این کارخانه که تا ۳سال آینده به بهره‌برداری میرسد، ظرفیت تولید سالانه ۲۴۰هزار تن کاغذ را دارد و ضمن جلوگیری از خروج سالانه ۲۸۵میلیون دلار و قطع ۶ میلیون اصله درخت، حدود ۲۰۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم در این منطقه ایجاد خواهد کرد.

مخبر با اشاره به ضرورت استفاده از نیروهای بومی در این طرح‌ها خاطرنشان کرد: بخشنامه کردم در کل کشور پروژه هایی که در مناطق مختلف توسط ستاد اجرایی به افتتاح میرسد، ۸۰ درصد شاغلان در آن طرح باید بومی و از مردم همان منطقه باشند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین در مراسم افتتاح قرارگاه امدادی جهادی "شهید علی هاشمی" در اهواز نیز گفت: این قرارگاه خدمت رسانی علاوه بر نگهداری از اقلام ضروری غذایی و دارویی، امکان اسکان ۱۲هزار نفر را در مواقع بروز شرایط بحرانی مانند سیل و زلزله را دارد.

وی افزود: مهمترین معضل خوزستان بحث فاضلاب است که اگر درست میشد شاهد اتفاقاتی نظیر خسارات سیل اخیر نبودیم، ستاد اجرایی فرمان امام جزو اولین دستگاه‌هایی بود که در سیل خوزستان به امداد مردم شتافت.

وی با اشاره به اهدای ۱۲۰۰ بسته لوازم خانگی در مناطق محروم خوزستان طی ماه‌های گذشته خاطرنشان کرد: از امشب توزیع ۲ هزار بسته لوازم خانگی را بین مردم سیل زده استان هم آغاز می‌کنیم که تعداد این بسته‌ها جمعا به ۳۲۰۰ بسته میرسد.

بنابر این گزارش رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این سفر با حضور در شهرک‌های اطراف ماهشهر و منطقه سیل زده کوت عبدالله، ضمن دیدار صمیمانه با مردم این مناطق، پای درددل‌های آنان نشست و در خصوص رفع مشکلات آنان دستورات لازم را به مدیران بنیاد برکت و احسان صادر کرد.

کد خبر 717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =