تولید ۱۳۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی و ۱۵ تن ژل تا تولید ماسک نانو و لباس ایزوله پزشکان و دستگاه تنفس بیماران کرونایی و سامانه ۴۰۳۰

بنابر دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر بسیج تمام امکانات ستاد برای مقابله با ویروس کرونا، اغلب کارخانه‌های ستاد با تغییر خطوط تولید خود بطور شبانه روزی مشغول تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، دستگاه‌های اکسیژن ساز مورد نیاز بیماران و لباس ایزوله پزشکان هستند.

سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این مطلب افزود: از روزهای ابتدای شیوع این بیماری و بنابر اعلام آمادگی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ستاد فرماندهی مبارزه با کرونا برای برای کمک به دولت به منظور مقابله با این ویروس، تمام امکانات ستاد اجرایی در این راستا بسیج شد و اقدامات وسیعی در حوزه تأمین اقلام بهداشتی و سایر موارد مورد نیاز انجام گرفت و همچنان در حال انجام است.

سیدهاشمی با اشاره به تشکیل ستاد ویژه مقابله با کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام افزود: یکی از اولین اقدامات ستاد تلاش برای تأمین ماسک و سایر اقلام بهداشتی از طریق تولید داخلی و واردات بود که علیرغم خرید محموله خارجی و انجام مراحل گمرکی، چند دولت خبیث اروپایی اجازه صادرات این محصولات به ایران را ندادند و همین مسئله باعث شد تا در ستاد به این تصمیم برسیم که هرطور شده باید خلأ موجود در کشور و نیاز مردم را از طریق تولید داخلی برطرف کنیم.

وی افزود: در کنار حمایت مالی از کارخانه های تولیدکننده مواد ضدعفونی‌کننده و افزایش تولیدی آنها،  ۴ کارخانه دارویی ستاد اجرایی یعنی ایران دارو، تولید دارو، البرز دارو و سبحان دارو را هم با تغییر خطوط تولیدشان به کارخانه تولید اینگونه اقلام تبدیل کردیم.

سیدهاشمی در خصوص حجم تولید این اقلام توسط ستاد اجرایی فرمان امام گفت: تا امروز ۶۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده و ۴ تن ژل تولید کردیم و این رقم تا پایان هفته آینده به ۱۳۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده و ۱۵ تن ژل ضدعفونی‌کننده خواهد رسید.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص تأمین ماسک نانو نیز گفت: در حال حاضر میزان تولید ماسک نانو در کشور خیلی کم است ولی خدا را شکر ما با تبدیل این تهدید به فرصت توانستیم خط تولید پارچه نانو و ماسک نانو ‌N۹۵‌ را در شرکت‌های زیرمجموعه ستاد راه‌اندازی کنیم و روزانه ۷۶ هزار عدد ماسک نانو تحویل وزارت بهداشت دهیم.

وی در خصوص دستگاه‌های مخصوص کمک به بیماران کرونایی هم گفت: مبتلایان به بیماری کرونا اغلب با بیماری‌های تنفسی مواجه هستند که در این حوزه نیز ستاد اجرایی فرمان امام ‌نسبت به تولید دستگاه اکسیژن‌ساز و بای پپ که ساخت برخی قطعات آنها در انحصار امریکا بود اقدام کرد و توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در اصفهان این دستگاه بومی سازی شده برای اولین بار در کشور تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی افزود: در حال حاضر این کارخانه به صورت سه شیفت روزانه ۳۰ دستگاه اکسیژن‌ساز و ۵ دستگاه بای پپ تولید می‌کند.

سیدهاشمی اضافه کرد: ستاد اجرایی ۱۰ میلیارد تومان برای تولید انبوه این محصول سرمایه‌گذاری کرده و توانسته است این ‌دستگاه را به تولید مناسبی برساند.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی به تولید لباس ایزوله پزشکان هم اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته تولید لباس‌های ایزوله بیمارستانی جهت جلوگیری از ابتلای پزشکان و پرستاران به کروناست که ازطریق احیای یک کارخانه در شهر سنندج توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، هم اکنون ماهیانه ۶۰ هزار لباس ایزوله تولید و تحویل وزارت بهداشت می‌شود که در تلاشیم این مقدار را افزایش هم بدهیم.

وی تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام هیچ ‌نقشی در توزیع این تولیدات و محصولات ندارد و تمام اقلام پس از تولید تحویل وزارت بهداشت میشود.

سیدهاشمی در ادامه به راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ برای پاسخگویی درباره بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: سامانه تلفنی و اینترنتی ۴۰۳۰ توسط ستاد اجرایی فرمان امام و با همکاری وزارت بهداشت از همان روزهای اول شیوع این ویروس راه اندازی شده و ظرف ۱۳ روز ۳ میلیون تماس مردمی داشته و در حال حاضر ۳۰۰ هزار تماس را به صورت روزانه مدیریت ‌می‌کند.

وی افزود: حدود ۲ هزار نفر از تیم‌های پزشکی جهادگر و متخصص بصورت شبانه روزی پاسخگوی تماس‌های مردم در خصوص ابتلا به کرونا و یا رفع نگرانی و استرس آنها و مشاوره جهت پیشگیری از ابتلا به آن هستند.

سیدهاشمی اعزام کاروان‌های سیار پزشکی به برخی استان‌ها را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی برشمرد و افزود: کاروان‌های سلامت احسان در استان‌های قم و گیلان و جزیره هرمز مستقر شده‌اند و بطور شبانه روزی به مردم خدمات درمانی و بهداشتی و دارویی رایگان و خدمات تله مدیسین ارائه می‌کنند.

وی افزود: در دو استان قم و گیلان تاکنون ۴۷۰۰ مورد ویزیت و معاینه و تحویل دارو توسط تیم‌های پزشکی جهادی‌مان داشته‌ایم.

وی توزیع بسته‌های بهداشتی مبارزه با کرونا در مناطق محروم
‌ و ضدعفونی معابر عمومی در برخی نقاط کشور توسط نیروهای جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان امام، تأمین هزینه های ۲۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) و پرداخت ماهیانه ۵ میلیون تومان برای هر تخت بیمار و تحویل ۲۱۵ هزار ماسک ویژه پزشکان به وزارت بهداشت را از دیگر خدمات این ستاد درخصوص مقابله با این ویروس برشمرد.

کد خبر 777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =