مصاحبه رادیو گفت و گو با مسئول سلامت بنیاد ۱۵ خرداد پیرامون توزیع مکمل های غذایی ویژه زنان باردار در مناطق کم برخوردار

مسئول سلامت بنیاد ۱۵ خرداد در مصاحبه با برنامۀ روزنه رادیو گفت وگو درباره طرح ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار، شیرخواران و کودکان در مناطق کم برخوردار توضیح داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد 15خرداد علی پزشکی با بیان اینکه کمبودهای تغذیه ای در دوران بارداری و کودکی بر قوای ذهنی، رفتاری و بازدهی در سال‌های مدرسه و بزرگسالی اثرگذار است، افزود: با توجه به این که رشد و تکامل سلول‌های مغزی از دوران جنینی شروع شده و تا دو سال پس از تولد ادامه دارد اجرای مداخلات تغذیه ای از جمله مصرف مکمل‌های حاوی ریز مغذی‌ها در این فاصله زمانی می تواند بر تکامل مغز جنین و کودک تاثیر گذار باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه درهزار روز اول زندگی، سلول‌های مغزی به سرعت تکامل پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: با غنی سازی غذاها در منزل به وسیله ترکیبی از پروتئین ها، مواد معدنی و ویتامین ها می توان از وقوع بیماری ها در کودکی و بزرگسالی پیشگیری کرد.

علی پزشکی درباره اهداف اجرای این طرح گفت: رفع کمبودهای تغذیه‌ای در دوران بارداری و کودکی برای ارتقا سلامت جسمی و ذهنی کودکان و مادران و همچنین ارتقای ضریب هوشی کودکان از اهداف مهم این طرح است.

مسئول سلامت بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به اینکه جامعه هدف این طرح مادران باردار، شیرخواران، کودکان ۶ تا ۱۸ ماه و کودکان ۲ تا ۵ سال هستند اضافه کرد: امیدواریم با اجرای این طرح، در داشتن نسلی باهوش ، سالم ، چابک و علاقه مند به آبادانی و پیشرفت کشور در کنار مادرانی سالم و آماده برای تربیت چنین نسلی سهیم باشیم.

کد خبر 6186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =