گام بلند ستاد اجرایی فرمان امام برای درمان بیش از ۲۵۰۰ کودک ناشنوا و بیمار سرطانی در مناطق محروم

دو تفاهمنامه بین بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام و دو مؤسسه خیریه، با موضوع گسترش حمایت‌ها از کاشت حلزون گوش کودکان و بیماران سرطانی و صعب‌العلاج و به ارزش ۸ میلیارد تومان امضا شد.

صبح امروز با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد ۱۵خرداد و مدیران دو مؤسسه خیریه شفا و امدادگران عاشورا در محل ستاد اجرایی، دو تفاهمنامه "مثبت سلامت" در حوزه سلامت و درمان کودکان ناشنوا و درمان سرطان امضا شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: در سال‌های اخیر با دستور دکتر مخبر قرار شد مجموعه ویژه‌ای برای موضوع سلامت در ستاد اجرایی فرمان امام داشته باشیم.

علی عسگری افزود: با الحاق بنیاد ۱۵خرداد به ستاد اجرایی فرمان امام تصمیم گرفته شد که کلیه فعالیت‌های حوزه سلامت و جمعیت را از سایر زیرمجموعه‌ها در این بنیاد متمرکز کنیم.

معاون اجتماعی ستاد خاطرنشان کرد: در حوزه محرومین و سلامت، کودکان را در اولویت قرار دادیم و در حوزه درمان ناشنوایی و پرداخت هزینه کاشت حلزون کودکان در مناطق محروم به طور جدی ورود کردیم.

وی افزود: با امضای تفاهمنامه‌های امروز هدف‌گذاری ما این‌ است که در سال ١۴٠٠ و ١۴٠١ هیچ کودکی ناشنوا به دلیل فقر در کشور نداشته باشیم.

عسگری ادامه داد: در کنار درمان، پیشگیری از معلولیت‌ها و بیماری‌ها نیز در دستور کار ستاد قرار دارد.

مدیرعامل بنیاد ١۵خرداد نیز در این مراسم گفت: رویکرد جدید بنیاد ١۵خرداد در راستای فرمایشات و بیانات رهبر معظم انقلاب تعریف شده و در این حوزه، اقدامات را با مشارکت مجموعه سمن‌ها و خیریه‌ها انجام میدهیم.

حمیدرضا علیان‌زادگان ادامه داد: تفاهمنامه‌های امروز برای درمان بیش از ۲۵۰۰ کودک ناشنوا و بیمار سرطانی به ارزش ریالی ۸ میلیارد تومان میباشد، پتلفرم خوبی را در بنیاد طراحی کردیم تا بیشتر از قبل بتوانیم به مردم خدمت‌گذاری کنیم.

در این مراسم سعید اسکندری معاون پشتیبانی و فن‌آوری خیریه شنوایی‌بخشی شفا نیز گفت: از ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان شجره طیبه انقلاب اسلامی بابت ایجاد نهضت محرومیت‌زدایی و کاهش خانواده‌های دردمند سپاسگزار هستم.

وی افزود: از زمان تأسیس خیریه، ستاد اجرایی دستگیر ما بود و شادی را به دل کودکان و خانواده‌های دردمند ساری و جاری کردند.

 اسکندری خاطرنشان کرد: تجهیزات حلزون گوش کودکان قیمت‌های سرسام‌آوری دارد و چیزی حدود ۸۰ میلیون تومان برای هر نفر تمام میشود و اگر قطعات کاشت حلزون تجهیز نشود این افراد دوباره به سکوت برمیگردند.

معاون خیریه شفا تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه کاشت و پس از کاشت به خوبی عمل کرده و در حوزه پیشگیری ژنتیک تلاش کرده تا هیچ کودک ناشنوایی متولد نشود.

نصرالله فتحیان مدیر عامل مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا نیز در این مراسم گفت: ریاست ستاد اجرایی فرمان امام از افتخارات جمهوری هستند چرا که این ستاد را به یک سازمان اقتصادی اجتماعی و جهادی تبدیل کردند.

وی با اشاره به اینکه سرطان یک زلزله در خانواده‌های مبتلاست و همه فامیل را درگیر می‌کند، ادامه داد: بیش از ٣ هزار پزشک و متخصص در این خیریه داریم و با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام در ۵۵ نقطه کشور و تهران در حال فعالیت هستیم.

کد خبر 2956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =